Drie redenen waarom narrowcasting effectief is

Narrowcasting, een netwerk van beeldschermen dat bijvoorbeeld in een winkelpand hangt en waarop een boodschap wordt uitgezonden bedoeld voor de mensen waarvan we weten dat zij hier zicht op hebben. Het principe verschilt op een aantal essentiƫle punten van het verwante broadcasting.

Beide kunnen als marketingmiddel ingezet worden. Je kunt bijvoorbeeld ook op radio en televisie reclamespotjes kopen om deze naar een groot publiek uit te zenden. In dat geval probeer je zendtijd te kopen bij een programma waarvan je verwacht dat jouw doelgroep tot de kijkers en luisteraars behoren. Als marketingmiddel kan narrowcasting zoveel meer effectief zijn en hier zijn drie redenen waarom dit zo is.

Klein gericht publiek

De effectiviteit van marketing kan zoveel beter zijn wanneer je precies weet voor wie de marketingboodschap bedoeld is. Hoe breder de doelgroep is die je moet aanspreken, des te groter de kans dat niemand zich hier nog verbonden mee voelt. De kunst van een goede marketingboodschap is dat iemand zich hierdoor aangesproken voelt en daardoor meer geneigd is om actie te ondernemen. Bij narrowcasting weet je exact voor welk klein gericht de boodschap bedoeld is. Namelijk de mensen die op dat moment in de specifieke winkel lopen. Hier kan een narrow casting leverancier hulp bij bieden, ze zijn specialist op dit gebied.

Volgende stap instrueren

Doordat je veel weet over het publiek dat de narrowcasting content te zien krijgt, kan je hen ook duidelijk instrueren wat de volgende stap moet zijn als zij interesse hebben in een bepaald product. Deze kunnen zij dan ook direct nemen en tot actie overgaan die leidt naar een verkoop. Als je bijvoorbeeld een nieuw technisch product wilt verkopen, dan zou een instructie kunnen zijn om het personeel om een demonstratie te vragen. Bij het onder de aandacht brengen van een afgeprijsd product kan je mensen instrueren dat deze achter in de winkel te vinden zijn.

Direct zicht op effectiviteit

Tevens een reden waarom narrowcasting effectief is, is dat je direct zicht hebt op de effectiviteit ervan. Als winkelier zal je kunnen zien of mensen even voor de beeldschermen stil blijven staan om te kijken wat hierop uitgezonden wordt. Wanneer zij vervolgens naar de schappen lopen en met het desbetreffende product aan de kassa verschijnen, dan is dit natuurlijk een goed teken.

Wij gebruiken cookies, klik op 'accepteren' als je hiermee akkoord gaat. meer informatie

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten